Refeed days: Co vědci zjistili? (1. část)

Narazili jste už někdy na internetu na pojem „refeed day”? Pokud si stejně jako my v Effective Fitness Training občas čerpáte pouze z anglických pramenů informací, nemůže tento pojem minout. Je skoro všude. Ale v českých textech? Jakoby nic takového neexistovalo.

Jednoduše řečeno je to den, kdy upravíte svou stravu tak, že zvýšíte příjem sacharidů. Tím ale jakékoliv zjednodušené vysvětlování opouštíme a hned se vrhneme na samotnou podstatu refeed dnů.

Výhody takových dnů jsou v udržení zvýšené rychlosti metabolismu, zlepšení výkonu při cvičení, zvýšení retence svalů oproti klasickým dietám a v poskytování duševní přestávky od neustálého vojenského drilu a přesného odměřování. Hledali jsme však nějaké přímé vědecké důkazy o „refeed days”, které by tyto výhody skutečně dokázaly.

Zjistit více »

Největší mýty kolující kolem stravy s vysokým obsahem bílkovin

Od té doby, kdy jsem se poprvé dotkl činky, neustále slýchávám všechny možné mýty obklopující zdravý životní styl a kulturistiku. Jsem si jistý, že už jste je taky slyšeli! Ať už v té či oné podobě, koluje ve společnosti spousta zažitých stereotypů. Od „vzpírání zpomaluje růst” přes „zvedání závaží zmenšuje penis” až po „víte, že kreatin je steroid, že jo?”.

Zatímco mnoho mýtů lze snadno odepsat jako směšný výplod lidské fantazie, mýty obklopující příjem bílkovin jsou nejrozšířenější. Mnoho lidí má dojem, že diety s vysokým obsahem bílkovin jsou nezdravé, poškozují ledviny, játra, způsobují srdeční choroby, osteoporózu apod. Co je ale ještě více šokující, je fakt, že také mnoho lékařů a vědců přijalo tato tvrzení jako podložené pravdy, aniž by měli sebemenší důkazy. Co tedy zjistil reálný výzkum bílkovin? Chystá se nás protein zabít?

Zjistit více »

Flexibilní stravování – venku s přáteli si to můžete pořádně užít – 2. část

V první části článku o flexibilním stravování jste se dozvěděli, že se Vánočních dobrot vůbec nemusíte bát. Prakticky se nic zásadního neděje a trochu cukroví vám příliš neuškodí. V tomto článku se podíváme na zoubek flexibilnímu stravování během zbytku roku. Proč je flexibilní stravování vašim vysvobozením? To se dozvíte právě teď.

Zjistit více »

Flexibilní stravování – tipy a triky pro sváteční hřešení – 1. část

Vánoce jsou tady opět co by dup, a to již tradičně znamená ani ne tak dobu obdarovávání a setkávání se s rodinou, ale pořádnou žranici. Už je tomu několik let, kdy tento trend nabral směr nezřízených hostin a nekonečných kopců cukrů. A letos to nebude o nic lepší. Nabírání na váze, nové zásoby tuku a ne příliš vzhledná postava jsou po svátcích klasickým návštěvníkem nejednoho z nás.

Zjistit více »

FAKTA O CUKRU (Layne Norton, PhD)

“Cukr je droga!” “Pokud nesnížíte příjem cukru, nikdy nezhubnete!” “Cukr je zlo!”

Takových a spoustu dalších podobných vět slyšel v životě dozajista každý z nás. Cukr je zkrátka v rámci zdravého životního stylu tématem číslo jedna. Jenže jaký je jeho skutečný dopad na naši váhu? To se pokusíme popsat v tomto článku. A abychom jen tak nevařili z cukru, pardon z vody, tak si na pomoc přizveme světoznámého odborníka Layne Nortona, PhD.

Zjistit více »