VÝHODY SILOVÉHO TRÉNINKU PRO SPALOVÁNÍ

Assistant professor Brad Schoenfeld je jedním z TOP 30 vědců planety se zaměřením na svalovou hypertrofii. Jeho nedávný příspěvek potvrzuje, co náš coach Martin Barna tvrdí klientům už minimálně 5 let…

„ Je krátkozraké dívat se pouze na výdej energie během cvičení, pokud se bavíme o hledisku hubnutí. Ano, určitě je to důležitý faktor, ale existuje také takzvaný EPOC ( Excess Post-exercise Oxygen Consumption – tedy v Čj známo často jako kyslíkový dluh). EPOC může být poměrně nevýznamný u aerobního cvičení nízké intenzity (klasická aerobka), ale dost podstatný u intenzivního resistenčního cvičení (až do výše několik stovek spálených kalorií navíc, dle odhadů některých studií).

Závěr: energetická bilance (výdej vs příjem) musí být hodnocen z hlediska dní, ne pouze z hlediska toho co se stane v omezeném časovém úseku během tréninku. “

Proto Vám již dva roky doporučujeme silový trénink, popřípadě HIIT a ne klasickou aerobní aktivitu (pokud to není nutné kvůli specifickým omezením/cílům klienta – pak je to samozřejmě nástroj jako každý jiný). A proto je sice hezké mít drahé hodinky na měření kalorického výdeje u cvičení, ale ve skutečnosti může reálně sloužit pouze na srovnávání intenzity dvou jednotlivých tréninků klienta, ne pro přesné určení jeho skutečného výdeje energie za trénink.

Autor: Martin Barna