ZDRAVĚJŠÍ VAJÍČKOVÁ POMAZÁNKA

 

Všichni máme své zažité recepty na pomazánky a jiné pochutiny. Jenže ne vždy se shodují se zdravým životním stylem. Často totiž pomazánky obsahují majonézy, umělá dochucovadla, klobásky, tučné salámy apod. My si zde tedy vytvoříme zdravější variantu velice oblíbené vajíčkové pomazánky, kterou potěšíte všechny strávníky!

 

Připravte si:

● 1 ks lučina rodinné balení (200 g)
● 1/3 salátové okurky (cca 120 g)
● 1 ks cibule (100 g)
● 3 ks vejce (150 g)
● hrst slunečnicových semínek (50 g)
● pepř
● sůl
● petrželka či pažitka

 

Postup:

Uvařená vejce oloupejte a nakrájejte na kostičky. Stejně nakrájejte i cibulku a salátovou okurku. Slunečnicová semínka nasucho opražte a nechejte vystydnout.
Všechny zmíněné ingredience dobře promíchejte s lučinou a ochuťte solí a pepřem.
Pomazánku dozdobte petrželkou nebo pažitkou a podávejte nejlépe s kváskovým chlebem.

vp theme

 

Tip na závěr:

Pokud nemáte rádi Lučinu, můžete místo ní použít třeba sýr Cottage nebo Ricottu či tvaroh. Výborně tato pomazánka chutná také s řapíkatým celerem.

100 g
Kcal 177,6
kJ 743,57
Bílkoviny 7
Sacharidy 4,3
Tuky 14,82

 

Autor článku:

Natálie Markovská

Aktuálně je novinářkou na volné noze. V roce 2015 vystudovala obor Ekonomika a právo v žurnalistice na Vysoké škole báňské – Technické univerzitě Ostrava. Jelikož má ke zdravému životnímu stylu, fitness a k výživě blízko, rozhodla se ve svém volném čase vypomáhat tvorbou obsahu na těchto stránkách. Mezi její koníčky patří mimo jiné historické romány, cizí jazyky a cestování. Pokud se o ní chcete dozvědět více: https://www.facebook.com/nattacz